Este una dintre întrebările care apar din când în când.

De ce turbocompresoarele funcționează diferit când vine vorba de temperatură și perioada anului?

Clienții tind să observe scăderi ale performanței în zilele fierbinți de vară, atunci când o compară cu nopțile mai răcoroase de primăvară și toamnă. Deși aceasta este o trăsătură comună între toate vehiculele cu turbocompresor, nu există nimic de care să vă faceți griji prea mult. Deci, în această postare pe blog, vom arunca o privire la de ce turbocompresoarele produc mai puțină putere pe vreme caldă și ce puteți face în acest sens.

Cum funcționează un turbocompresor?

În primul rând, trebuie să ne întoarcem la elementele de bază înainte de a explica de ce turbo-urile funcționează mai bine la temperaturi mai scăzute. Pentru a afla mai multe despre Turbocompresoare și cum funcționează acestea, faceți clic aici.

Pentru a rezuma, gazele de eșapament reziduale ale motorului sunt utilizate pentru a antrena o roată a turbinei, care este conectată la o roată a compresorului printr-un arbore.

Roata compresorului aspiră aer prin filtrul de aer și îl trece în motor. Pe măsură ce gazele reziduale sunt expulzate din motor, ele sunt direcționate către turbina sau roata fierbinte a turbo și astfel completează ciclul.

Ce se întâmplă cu temperatura și densitatea aerului?

Pe măsură ce temperatura aerului crește, densitatea aerului și cantitatea de oxigen pe care o reține scade. Aceasta înseamnă că turbocompresorul trebuie să lucreze mai mult, să se învârtească mai repede și să comprima mai mult aer pentru a produce aceeași cantitate de supraalimentare ca la temperaturi mai scăzute.

Pe măsură ce temperaturile din interiorul turbocompresorului devin mai ridicate, turbocompresorul nu-și mai poate crește eficient viteza, ceea ce înseamnă că efectul secundar al acestuia este că performanța motorului, accelerația și viteza maximă sunt, de asemenea, reduse.

În plus, aerul mai fierbinte are și un efect secundar asupra turbocompresorului, prin creșterea naturală a temperaturii de funcționare din interiorul turbo-ului. De obicei, intercooler-ul funcționează pentru a răci aerul din admisia de aer cald, dar la temperaturi mai calde, intercooler-ul devine mai puțin eficient, deoarece este expus și la temperaturi mai calde.

Din nou, acest lucru servește la creșterea volumului de muncă pe care turbo trebuie să o facă, reducând eficiența și performanța generală a motorului vehiculului dumneavoastră.

Cum pot aborda scăderea performanței meteo?

Pentru majoritatea oamenilor, scăderea performanței turbocompresorului pe vreme caldă nu va fi o problemă. La majoritatea vehiculelor moderne cu turbo, scăderea performanței este relativ nesemnificativă, datorită îmbunătățirilor aduse tehnologiei de admisie a aerului, intercooler și filtrare a aerului.

Cu toate acestea, pentru vehiculele de performanță, entuziaste și de curse, există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a îmbunătăți performanța pe vreme caldă:

• Montați un turbocompresor mai mare: deoarece va oferi un flux de aer mai bun în toate temperaturile și condițiile.

• Înlocuiți intercooler-ul cu un model mai eficient: reducerea temperaturii aerului încărcat și îmbunătățirea performanței generale.

• Montați o priză de aer rece la motorul dumneavoastră: ceea ce înseamnă că aerul mai rece și mai dens este adus în turbocompresor.

• Montați o admisie de aer mai mare: măriți cantitatea de aer disponibilă pentru turbo.

• Înlocuiți filtrul de aer: pentru a vă asigura că este curat și curge liber.

• Montați un sistem de injecție cu apă sau metanol: care poate fi folosit pentru răcirea fie a aerului de admisie, fie a aerului alimentat. Utilizați combustibili premium, cu octanism mai mare în lunile de vară pentru a compensa scăderea performanței.