Turbocompresor folosit?
Cumpărarea unui turbo folosit ar putea părea o afacere bună la momentul respectiv, dar acea achiziție s-ar putea să vă coste mai mult decât credeți. Ar putea exista daune ascunse în adâncul interiorului cauzate de uzura excesivă, ingestia de obiecte străine, resturi de la piesele deteriorate ale motorului, daune prin supraîncălzire/supraboost și multe altele. Este posibil să nu știți că există daune fără dezasamblare și inspecție atentă. În acest videoclip vă arătăm tipurile de daune pe care trebuie să le căutați și ce să evitați.
Dacă aveți un turbo uzat pe care nu sunteți sigur că este sigur să îl instalați pe motorul dvs. scump sau vechiul dvs. turbo este pur și simplu uzat și nu mai oferă puterea de care aveți nevoie, contactați-ne astăzi!
Curs intensiv despre cumpărarea unui turbocompresor folosit.
Voi începe de la capătul compresorului până la capătul turbinei cu lucruri pe care le-ați putea căuta pentru a vedea dacă doriți să decideți dacă doriți să îl cumpărați sau nu.
Verificați dacă există probleme de agitare
Verificați dacă există probleme de agitare
Primul test – și cel mai simplu test – este să ridicați turbocompresorul și să-l scuturați. Dacă ai o problemă de tremurat și vezi roțile zburdându-se acolo, iar roata turbinei și compresorului nu se rotesc în același timp, cel mai bun lucru de făcut cu acest turbocompresor este să-l pui într-o cutie frumoasă și să-l arunci. gunoiul.
Inspectați roata compresorului
Următorul pas este inspecția roții compresorului. Dacă aveți orice tip de defecțiune a rulmentului, veți avea și o defecțiune a roții compresorului de cele mai multe ori. Dacă te uiți aici, poți vedea că lamele se rotesc în sus.
Lamele roții compresorului se rotesc în sus
Aceasta este de la roata care merge înainte și înapoi care vine în contact cu carcasa. Aceasta poate fi, de asemenea, o problemă de deteriorare ușoară. Dacă ați tras ca o cârpă de magazin sau un cuplaj de silicon de la intercooler, de asemenea, va rula acele lame înapoi și nu le va rupe, dar de obicei veți avea niște urme strălucitoare aici, ca o lustruire.
Cel mai bun mod de a-l repara pe acesta dacă are mult joc în interior și foarte mult joc la arbore și probabil are unele daune la rulmenți este să-l aruncați și el.
Verificați marginile roții compresorului
Acum, există și alte piese pe care le puteți repara pe roțile compresorului. Aceasta este o roată obișnuită HX35.
Verificați marginile unei roți de compresor
Probabil că este greu de văzut în imagine, dar poți să asculți. Are o grămadă de caneluri și așchii pe partea din față a feței. Puteți să le refaceți și să le curățați. Roțile compresoarelor nu sunt prea scumpe, în funcție de cea pe care o obțineți, dar un alt lucru pe care doriți să îl căutați este chiar pe margini. Ar trebui să simțiți o margine netedă cu unghia mică care iese din acest colț aici. Dacă simțiți vreun clic pe el, înseamnă că roata a intrat în contact cu carcasa. Cel mai bun lucru de făcut cu asta este să-l arunci.
Ce face jocul în interior și în afara unui turbocompresor
În continuare, vă voi arăta ce efectuează jocul de intrare și ieșire la un turbocompresor.
Majoritatea modelelor de rulmenți pot rezista la un joc lateral de la stânga la dreapta sau în sus și în jos, dar atunci când aveți un joc de intrare și de exterior – dacă vă uitați la inelul pistonului chiar aici, care este staționar – inelul pistonului nu se mișcă, dar arborele intră și iese și asta taie canelura de pe arbore.
Ce face jocul In-and-Out la un turbocompresor uzat
De obicei, veți începe să dezvoltați o defecțiune a uleiului, va trece de margini și roata compresorului este la fel de proastă. Pe partea de turbină și compresor de pe inductorul turbinei, veți vedea uzură și înapoi în spatele jocului de etanșare, veți vedea contact acolo. Pe partea compresorului, veți vedea daune chiar pe partea de jos a exductorului, deoarece roata se îndreaptă spre capacul compresorului.
Daune la Exducer
Nu puteți face multe pentru a repara asta și este cel mai bine să obțineți piese noi, dar din exterior, vizual, nu puteți vedea daunele de tracțiune în interior și în exterior, deoarece totul este sub suprafețe, așa că doriți cu adevărat să fiți atenți. de care.
Verificați dacă nu există defecțiuni ale turbinei
Nu există arbori și capete de turbină din două piese
Alt lucru: nu există arbori și capete de turbină din două piese. Dacă se întâmplă acest lucru, ceva s-a rupt din sudarea prin fuziune. Singurul lucru pe care îl puteți face cu asta este să le aruncați la gunoi sau să mergeți la un dealer de fier vechi și să obțineți niște bani.
Carcasa Turbinei
Când rupeți un cap de turbină, s-ar putea să nu arate chiar așa de rău, dar acest contur a fost tot mestecat chiar aici și atunci când roata sare acolo și sparge capul, în cele din urmă va sufla și acesta va fi catalizatorul dvs. convertor dacă utilizați unul și această carcasă a turbinei este aproape fără valoare.
În exterior, alezajul arată aproximativ la fel, dar când te duci în interior, acea rază este atât de îndepărtată, poți avea un spațiu de un sfert de inch între pale și roata turbinei. Deci carcasa turbinei este aproape un gunoi.
Căutați probleme de supratensiune
Căutați probleme de supratensiune la un turbocompresor uzat
Un alt lucru de care trebuie să te uiți sunt problemele de supratensiune. Această roată s-ar fi putut defecta din două lucruri diferite, supraimpulsul provocând creșterea. Pe acesta, piulița de blocare s-a desprins și a fost aspirată înapoi. Puteți vedea mici urme chiar în interiorul orificiului. Aceasta este doar roata care sare înainte și înapoi, mestecând totul.
Dacă ești norocos, uneori poți salva asta; De cele mai multe ori, când piulița de blocare se desprinde prin toate compartimentele de împingere nu mai au nicio sarcină, așa că toate se extind și începi să intri în roata turbinei lovind carcasa și chestii de genul ăsta. Așadar, s-ar putea să-l repari cu un cartuș, atâta timp cât carcasele sunt încă într-o stare bună, dar trebuie doar să-l priviți mai atent.
Semne de deteriorare laterală – Verificați dacă există semne strălucitoare pe marginile turbinei
Semne de deteriorare laterală – Verificați dacă există semne strălucitoare pe marginile turbinei
O altă problemă este că atunci când aveți o deteriorare laterală, veți vedea urme strălucitoare pe marginile turbinei chiar acolo unde lovește gaura. La fel ca o roată de compresor, vei simți o căpușă chiar acolo unghia ta. Dacă simțiți vreo căpușă, a avut un anumit tip de contact. Unii oameni vor spune că roata nu intră în contact cu carcasa – asta doar pentru că roata a uzat toate marginile care ating de fapt alezajul.
Inele de piston suflate
Un alt set – ceva ce nu poți vedea când ai un turbo complet asamblat – acest turbocompresor s-a defectat din cauza inelelor de piston suflate. Așa că inelele au introdus în roata turbinei în sine și puteți vedea unde doar le prinde și o sfărâmă. Uneori le puteți repara doar cu o roată de turbină, atâta timp cât nu ați lovit arborele în interior, unde trece prin gaură. Este o dezamăgire, dar dacă puteți scoate carcasa turbinei de pe un turbocompresor înainte de a-l cumpăra, atunci faceți-o. Puteți citi o mulțime de informații despre asta.
Mă întâlnesc mult cu asta de la motoare de înaltă performanță care funcționează prea slab. Cel mai popular este probabil un 7-3 Powerstroke – vârfurile bujiilor incandescente se rup atunci când trec și nu puteți vedea roata turbinei de dedesubt până când scoateți carcasa turbinei.
Verificați orificiul și orificiile de evacuare pentru fisuri
Joc în interior și în afară – Lamele sunt deplasate înapoi
Acesta este un bun exemplu de turbo care nu arată prea rău, dar ai joc în interior și în afară. Puteți vedea cumva lamele rostogolite înapoi în contactul de acolo. Acesta are doar puțin de lucru și poate fi salvat printr-o reconstrucție a cartuşului. Vrei să arunci o privire în gaură pentru a vedea dacă există crăpături masive. Cele mai multe fisuri pe care le veți vedea în jurul porturilor wastegate aici, deoarece transferul de căldură este foarte radical și merge în sus și în jos. Dacă vedeți știfturi rupte, calculați aproximativ 20-50 USD per știft la orice reconstrucție a turbocompresorului, iar dacă este o carcasă din oțel inoxidabil, este și mai mult o durere de cap. Dacă nu aveți o moară sau un tip de tăietor de șuruburi pentru a le tăia, ați putea la fel de bine să cumpărați o nouă carcasă de turbină.
MAP Groove Cuts
MAP Groove Cuts
Un alt lucru de căutat – acesta ar putea fi greu de văzut – sunt tăieturile de caneluri MAP. Chiar pe margine aici, puteți vedea cum există o treaptă care intră și dispare atunci când mutați roata în lateral. Acolo se află canelura hărții și, prin urmare, a avut prea mult joc de arbore și deteriorări ale rulmentului pe care le-a contactat peste tot, în afară de canelura MAP. Roata aceea este toast. Turbo-ul este complet ruginit împreună, wastegate-ul este ruginit, iar cel mai bun lucru de făcut cu acest turbo este să-l aruncați la gunoi.
Inegal Bore Wobble
Iată un alt lucru la care s-ar putea să nu te gândești: atunci când ai un turbocompresor care a fost pe o mașină de câteva sute de mii de mile, acest arbore și orificiul de evacuare s-au deschis probabil de câteva milioane de ori și începe să se clătinească neuniform alezajului la atât de mult. că tăietura din gaura de acolo a oscilat efectiv și s-a transformat în formă de ou. De multe ori nu este o problemă mare, dar dacă se închide până la capăt și apoi mai aveți un lift pe portul wastegate, atunci nu puteți face mare lucru cu carcasa și apăsați bucșa și sudați. într-unul nou, bine un arbore nou pus. Probabil că ar fi mai bine să găsești un nou arbore.
Daune Turbo nevăzute
Nu în ultimul rând: daune nevăzute. Cam la fiecare 911 turbo pe care îl construiesc, trebuie să pun un nou arbore de turbină doar pentru că se erodează.
Canelură pentru segmentul pistonului pe partea inferioară și o canelură externă
Aici sus există o canelură pentru segmentul pistonului în partea de jos și o canelură exterioară. Canelura exterioară devine ruginită și se acumulează carbon și începe să se taie. Când puneți inelele duble ale pistonului acolo și încercați să le introduceți înapoi în orificiu, ești destul de norocos dacă îl bagi înapoi. De cele mai multe ori se desprind și alunecă peste arbore, așa că ești cel mai bine. înlocuind axul pe toate chestiile astea.
Nu puteți vedea aceste daune până când turbo nu este complet dezasamblat, așa că un lucru la care trebuie să aveți grijă este, dacă cumpărați un turbocompresor care este folosit, asigurați-vă că nu vedeți niciun semn de uzură. Nu ar trebui să vedeți niciun joc de arbore, niciun fel de intrare și ieșire, foarte minim dintr-o parte în parte, întotdeauna vor fi unele, dar fiți cu ochii pe diferite lucruri.
Concluzie
Putem reconstrui aproape orice, dar pentru a încerca să menținem costul la un nivel scăzut, folosiți cel mai bun tip de traseu cu care să mergeți în loc să îl aduceți și să lăsați pe cineva să-l verifice.